טיול מסביב לעולם תוך חודשים: תאילנד, יפן, טאיוואן, ארה"ב ומקסיקו

טוב אז זה הזמן לסכם חודשיים של טיול מסביב לעולם.

תאילנד (בפעם ה- 5)

אני לא חושב שיש יותר מידי מה להרחיב על תאילנד, אז אתחיל מהסוף. מתנצל לנפץ את המיתוס שתאילנד זולה! תאילנד כבר אינה זולה!

אם אני משווה את תאילנד למקסיקו, מקסיקו יותר זולה מתאילנד!

לדוגמא: אופנוע ים עלה בתאילנד 95 דולר, לעומת 55 דולר במקסיקו. אפילו האוכל!

ומההתחלה – בגלל שהייתי בתאילנד כ"כ הרבה פעמים, החלטנו הפעם להתמקד באי אחד בלבד. בחרנו את קוסמוי.

טיסת אל על לבנגקוק עם טיסת המשך לקוסמוי

מחיר הטיסה עד קוסמוי 2400 ש"ח לבנאדם.

הקונקשן היה של שעה וחצי והיה מעולה. בגלל שבבנגקוק היה מזג אוויר סוער יחסית, לא היה לטייס אישור לנחות, ולכן עשינו קרוב ל- 20 דקות סיבובים מעל בגנקוק.

קונקשן, היה לנו שעה וחצי והספקנו. (לא משנה אם לצ'אנג מאי או האיים או לכל מקום אחר), תקחו זמן של לפחות שעה וחצי-שעתיים!

היה איתנו בטיסה המון אנשים שהפסידו את הקונקשן שלהם, משום שהם עשו קונקשן בהפרש של שעה-שעה ורבע. לכן, תמיד עדיף לקחת קונקשן של שעה וחצי ומעלה.

5 ימים בקוסמוי

מלון:

בקוסמוי התארחנו במלון צ'ורה סמוי. מלון מומלץ מאד!!! בריכה מצוינת.

המלון נמצא בתחילת הצ'וואנג כ- 10 דקות הליכה מהארק בר.

מלון בהחלט מפנק ושווה את המחיר מאד מומלץ!

בנגקוק 3 לילות

אחרי 5 ימים בקוסמוי, טסנו לבנגקוק ל- 3 לילות. המועדונים בבנגקוק רמה ירודה מאד.

המועדונים אומנם מלאים המון בחורות, אבל הבחורות האלה מחפשות גברים…

איפה כדאי לקנות שעון בתאילנד?

מי שרוצה לקנות שעון מאד מאד איכותי ממליץ ללכת לקנות אצל מיסטר פופ נמצא מאחורי הבורגר קינג.

חיי לילה בקוסמוי נחמדים.. הולכים להארק בר וב- 1:30 הולכים לכיוון הגרין מנגו שנמצא ממול (אני אישית לא התלהבתי מהחיי לילה בקוסמוי בכלל).

יפן טוקיו בפעם הראשונה

מתאילנד לקחנו טיסה לטוקיו דרך SCOOT הסינגפורית (חברת הלואו קוסט). האמת, בכלל לא נראית לואו קוסט. החברה מצוינת.

מטוסים צי של 787 הדרימר טיסה מצוינת! בעלות של 600 ש"ח לבנאדם.

טוקיו כ"כ מופלאה, נקייה, יש בה כ"כ הרבה מה לעשות! קודם כל האנשים של מאד מאד נחמדים, בעלי הנימוסים הכי גבוהים שפגשתי בחיים. האמת שהם מתנהגים ממש כמו רובוטים.

ביום הראשון נסענו לדיסנילנד. האמת לא ממש התלהבנו, הוא לא ברמה כמו אורלנדו או פריז, אבל היה מאד נחמד.

עוד אטרקציות מאד נחמדות זה לעלות למגדל הכי גבוה ביפן ובין ההכי גבוהים בעולם (עץ השמים). היינו במקדש סנסו ג'י וראינו באמת את התרבות של היפנים.

עוד המלצות:

ישנו במלון מרשת APA ברובע שינג'וקו. למעשה, טוקיו מחולקת ל- 2 רובעים מרכזיים- שיבויה ושינג'וקו. בחרנו להיות בשינג'וקו. המלון היה מצוין 1500 ש"ח לזוג ל- 5 לילות.

חדרים מאד מאד קטנים אבל היה בהחלט תמורה נפלאה למחיר.

ברחובות עצמם, כל חנות שנייה זה חנות של SEGA , חנויות משחקים להוציא בובות… היפנים הם האנשים כ"כ נחמדים, שאם לא תמצא משהו, הם יבואו יקחו אותך במיוחד עד למקום שאתה צריך.

יפן בכלל לא יקרה כמו שחושבים (כל מקום שהוא לא ישראל יותר זול).

חיי לילה של יפן משוגעים שאין דברים כאלה! ראו אותנו תיירים ישר אנשים מתחילים לדבר איתנו ורוצים להכיר אותנו.

הנימוסים של היפנים כ"כ מיוחדים.. אפילו הנהגי מוניות שלבושים חליפה ועניבה בחיים לא ירמו אתכם במונה שלהם.

המלצה שלי – לא לנסוע במוניות, כי זה דווקא החלק היקר ביפן.

הרכבות התחתיות שלהם מצויינות! וברורות וגם אם ביום הראשון משהו לא ברור, ישר כל בנאדם שם יעזור לכם.

בתחנת שינג'וקו עשינו סים מקומי שהיה לנו מעולה. כמו שאמרתי, היפנים מאד מנומסים, אין צעקות ברחובות יש שקט בכל מקום אפילו ברכבות התחתיות שלהם.

יש להם בתי קפה רק לכלבים.. אם הם באים לאירועים או מקומות (כמו דיסנילנד) הם חייבים להיות לבושים אותו הדבר בדיוק אותו הדבר!

ברגע שהם מסיימים יום עבודה, הם הולכים לשחק במחשב. בטוקיו, כל מקום יש קניון של מחשבים (לא לקניה, למשחקים אונליין).

תחשבו כמו בלאס וגאס בדיוק – כל מטר קזינו ענק. בטוקיו אותו הדבר רק עם קניונים ענקיים של משחקי מחשב אונליין.

אנשים בני 60,70 כל היום מול המסך שם.. קצת הזוי.. אבל בהחלט טוקיו מדהימה מדהימה מדהימה, אנחנו נחזור לשם בקרוב!

טאיוואן טאיפיי פעם ראשונה

למה דווקא טאיוואן?

רצינו לקחת טיסה ישירה מטוקיו ללאס וגאס, והטיסה הייתה יקרה מאד, השתלם לנו לנסוע לטיאוואן ומשם לקחת טיסה ללאס וגאס. בטאיוואן היינו סה"כ 3 לילות.

האמת שרוב הזמן ירד לנו גשם שקצת ביאס.. אבל טאיוואן לא פלא שרושמים עליה שהיא הפנינה של המזרח. יש בה הכל מהכל!

יערות גשם, הרים, מקדשים, קניות, חיי לילה, אנשים נחמדים.

היינו בשוק שין לי שהוא מאד מאד זול קנינו שם הרבה דברים (הרבה יותר זול מתאילנד).

למעשה, טאיוואן היא נראית בדיוק כמו סין. אותיות סיניות והכל שם מאד דומה לסין, אבל ממש לא. טאיוואן זה מדינה בפני עצמה שדווקא מאד לא אוהבת את סין. טאיוואן מרוחקת כ- 100 קילומטר מסין וכמו שאמרתי, הם דומים לסינים אבל הם לא סינים. האנשים שם מאד נחמדים ומסבירי פנים. המחירים שם מאד זולים. הרכבות תחתיות שלהם נהדרות! באמת ל- 3 ימים של קונקשן היה חוויה נהדרת! החיי לילה בטאיפיי מעולים! היינו במועדון ה- WAVE. אנשים שם יוצאים לבד כדי להכיר אחד את השני.. כן כן אנשים באים לבד כדי להכיר בן ובת זוג!

ארה"ב (בפעם ה- 7)

חוף המערבי של ארה"ב: לאס וגאס

הפעם הזאת התמקדנו יותר בחוף המערבי של ארה"ב. נחתנו בלאס וגאס ובגלל שאנחנו זוג שפשוט אוהב את לאס וגאס ורצינו להיות כמה שיותר זמן בלאס וגאס (ולא רק קזינו, יותר החיי לילה המשוגעים שיש שם), החלטנו לעשות טיול כוכב מלאס וגאס. אני לא חושב שיש מה להרחיב על לאס וגאס והאטרקציות הרבות שיש ללאס וגאס להציע. נחתנו בואגס ל- 7 לילות/

אחרי 7 לילות בואגס, והגיע יום שני שהיה יחסית רגוע, ואחרי שכל הבלאגן זה בסופש… הפתרון שהיה "לשרוף את האמצע שבוע" היה לקחת טיסה ללוס אנג'לס ומשם לקחת קרוז ל-5 ימים (כל הטיסות במערב ארה"ב עשינו של חברת אלסקה). הקרוז היה של חברת קרניבל לצד הפסיפי של מקסיקו ועלות הקרוז לבנאדם עלה 1400 ש"ח.

קרוז קרניבל בצד הפסיפי של מקסיקו הכל כלול

היינו באי קטלינה ובאנסנדה. הקרוז היה באמת קטן 1500 איש.. ולכן הדגש היה על צוות בידור ואוניית שעשועים מצויינת! ולא אוניית פאר. סיימנו את הקרוז עם חוויות משוגעות.. ולקחנו שוב טיסה מלוס אנג'לס ללאס וגאס (היה עיכוב של 8 שעות וקבלנו טיסה חינם).

חזרנו שישי שבת לבלאגן של לאס וגאס אחרי הקרוז. ביום ראשון אחרי יומיים של מסיבות לקחנו טיסה מלאס וגאס לסיאטל ומשם קרוז לאלסקה.

קרוז לאלסקה מסיאטל עם חברת נורבגיאן

הקרוז לאלסקה זה הדבר הכי טוב שעשינו בחיים! הקרוז לא יקר, סביבות ה 1000 דולר לבנאדם  הקרוז של חברת נורבגיאן באוניית הדגל שלהם BLISS! הפעם האוניה לא הייתה אוניית שעשועים, האונייה הייתה אוניית פאר עצומה. שפע של כל דבר היה שם. באלסקה היינו בכמה עיירות (ג'ונו עיר בירה, סגואי, קינצ'יקן ראינו את הקרחון של הלייגשר בי והיינו בויקטוריה שנמצא בקנדה). לא לקחנו סיור מיוחד, יותר הסתובבנו והתרשמנו מהתרבות של אלסקה.

הסיורים מאד יקרים ואנחנו בטיול ארוך ולכן העדפנו לא לקחת סיורים (עלות סיור מתחילה ב- 200 דולר ומעלה לבנאדם). היינו בחודש אוגוסט ולכן היה חם יחסית באלסקה. חולצה ארוכה הספיקה. סיימנו את הקרוז של אלסקה ורצינו לטוס לקנקון, הדרך הכי טובה שהייתה ממערב ארה״ב לטוס לקנקון השתלם לנו מלאס וגאס. (הייתה לנו גם טיסה חינם דרך חברת אלסקה שנתנה לנו פיצוי על עוגמ נפש שהטיסה שלנו התעכבה ב- 8 שעות). לכן חזרנו ללאס וגאס לעוד 3 לילות משוגעים. החלטנו לוותר על הצד המזרחי – אורלנדו, ניו יורק כי עשינו את זה שנה שעברה. (טעם אישי – אני ממש לא אוהב את ניו יורק).

מקסיקו קנקון 6 לילות

מלאס וגאס לקחנו טיסה לקנקון עם קונקשן במקסיקו סיטי.

שוב מזל שלקחנו מעל שעתיים קונקשן כי היה דילאי. עשינו סה"כ בשלב הזה 6 לילות במקסיקו. (את פלאיה דל כרמן, איסלה ושאר המסלול של הישראלים הקבוע), החלטנו הפעם להוריד, כי עשינו את זה שנה שעברה.. הפעם התמקדנו רק בקנקון! מה אפשר להגיד על קנקון?! גן עדן!

בית מלון הכל כלול בקנקון

היינו במלון הכל כלול שנקרא אמריקנה קונדסה. מלון מצוין 7 מסעדות, בריכה מצוינת, חוף פרטי ולא צריך לצאת מהמלון! המלון עלה לנו 2300 שקלים לזוג ל 4 לילות להכל כלול! (את היומיים הראשונים עשינו במלון שנקרא REAL INN לא הכל כלול, מלון מצוין ליד הקוקו בונגו). באמת שהכל זול יותר בקנקון מתאילנד. התחבורה הציבורית האוטובוסים עולה 2 שקלים לכיוון. אופנועי ים עולים 55 דולר במקום 95 בתאילנד. קנקון זה לא יעד של קניות.. שוב העדפנו להיות במלון ולנוח.

המסיבות זה קצת סיפור יותר יקר.. כניסה לקוקו בונגו לישראלים עולה 55 דולר (היינו שם מעל 10 פעמים במועדון הזה) מועדון משוגע! ביום שישי המועדון הכי טוב והכי גדול במרכז ודרום אמריקה זה הדה סיטי גם מומלץ!
חברים להימנע מלקנות OPEN BAR במועדונים בקנקון, משום שהשתיה מזוייפת. מה שעשינו בקוקו בונגו קנינו ב- 55 דולר במקום OPEN BAR יש להם חבילה של 3 קופונים של שתיית פרימיום.

מיאמי ואיי בהאמה

משום שהטיסה לארץ מקנקון הייתה יקרה מאד, השתלם לנו לטוס למיאמי, לקחת קרוז שהיעדים שלו זה בהאמס ולחזור לארץ דרך מיאמי. התחלנן את הקרוז (הפעם השנייה שלנו בקרוז הזה) באוניית נורווג'יאן סקיי היא הייתה Open bar.

אוניה של צעירים ומסיבות. הקרוז היה צריך להיות 5 לילות בהאמס וקיווסט. לצערי, אחרי 3 לילות החזירו אותנו חזרה למיאמי כי הוריקן דוריאן הייתה צריכה להכות במיאמי.

חזרה לקנקון

בגלל שהחזירו אותנו מוקדם יותר למיאמי בגלל ההוריקן, הטיסה שלנו לארץ בוטלה! מה שהיינו צריכים לעשות לברוח כל עוד נפשנו ממיאמי… המקום הכי זול והכי קרוב היה קנקון.. חזרנו שוב לקנקון לעוד 3 לילות של מסיבות וכיף גדול. מקנקון לקחנו טיסה לארץ דרך בלגיה וקנינו שוקולד נהדר – לאונידס!

סיכום

לא משנה כמה כסף "התבזבז". אני אפילו לא קורא לזה התבזבז.. זה לא נכון! נהננו, נשארנו עם חוויות לכל החיים שלנו!!

אל תהיו רובוטים, תסעו, תטוסו תהנו כי בשביל הדברים האלה עובדים קשה כי זה שווה הכל! הזיכרונות, האנשים שפגשנו בדרך החוויות האלה ממלאות אותנו!

כמה טיול מסביב לעולם?

זה תלוי באיזה רמת מלונות אתם נמצאים, תלוי בקניות, תלוי אם יוצאים כל יום למסיבה או שמתקמבנים על כניסה חינם למסיבות השוות..תלוי כמה כסף הפסדתם בקזינו, תלוי אם יש לכם הוריקן ואתם צריכים לקנות כרטיס טיסה חדש ובעוד המון דברים.

קרוזים לא עולים בכלל הרבה כסף. נכון שאם אני כרגע נמצא בישראל ורוצה לעשות קרוז לקאריביים, אני צריך לשלם כרטיס טיסה למיאמי + לשלם על הקרוז .

לכן, זה לא משתלם ממש לטוס רק בשביל קרוז. אנחנו כבר היינו בארה"ב וטיסות פנים עולות סביבות ה 150 דולר פלוס מינוס, ולכן קרוזים השתלם לנו לעשות!

את הקרוז לאלסקה, סגרנו עוד בארץ… ואת הטיסה מיפן ללאס וגאס סגרנו עוד בארץ (כי השתלם לנו מאד, תפסנו מחירים מאד זולים).

שאר הטיול, בכלל לא תכננו אותו מראש!!

דרך אגב, עוד טיפ למי שעושה קרוזים – לילה אחרון הולכים לקבלה ומבקשים להוריד את הטיפים לצוות.

ככה שבמקום לחייב אותנו לשבוע 7 ב- 140 דולר לזוג, ביקשנו להוריד את עיניין הטיפים ונתנו למי שאני חושב שמגיע לו (אפילו לא התקרבנו ל- 50 דולר).

אז כמה עלה לנו  הטיול: כמו שתיארתי למעלה זה תלוי בהמון דברים.. מה שכן יכול לעלות בטווח ה 75,000 -120,000 אלף שקלים לזוג ושוב תלוי בהרבה דברים נוספים! ולא, לא זכינו בלוטו ולא שדדנו בנק ולא לקחנו הלוואה.

בארץ הכל יקר, לא משתלם לקנות שום דבר!! בגדים? אני טס לחול אני קונה ביותר זול.

מסעדות? מסעדה הכי פשוטה בארץ עולה 200 שקלים לזוג בממוצע כולל טיפים שזה 55 דולר בחול אתם יודעים מה אפשר לעשות עם 55 דולר?!

שורה תחתונה שווה לשמור את הכסף ולהנות איתו בחול!